Thursday, October 21, 2010

Kembali menjadi fulltime housewife

Tanggal 01 10 2010,aku kembali menjadi fulltime housewife..Kenapa aku brenti kije??

1) Aku x larat nk drive hari2 g kije,,berhadapan dgn jem setiap kali pegi dan blk kije,aku risau memikirkan kandungan aku yg baru menjangkau 2 bln pd ms tu..ditambah lg stress kat tmpt kije,so,aku tekad utk brenti kije..

2) Reason ke 2,Alahan mengandung yg makin menjadi2..berbeza semasa aku mengandungkan Mujahid dl,dulu langsung aku xde alahan,muntah2 mual2 langsung xde..kali ni,setiap masa aku rs mual2,mkn ni x kena,bau busuk x blh,wangi pon x blh..aishh..bb girl ke?hehe..pergi scan kat klinik nk check kedudukan rahim ok ke x,doc bgtau bb byk duk belah kanan..katanya maybe bb boy..hihi..boy lg ke?papa kata ok jgk,nnt mujahid ada kwn nk main ball n "sparing"...Bg aku,x kisahla boy ke girl ke,yg penting sihat alhamdulillah..

Haa,,tu la sbb nye aku brenti kije..mmg ssh sikit bler my husband sorang je kije,lgpon byk bil2 bulanan nk kene byr,loan kete lg..tp kl aku hari2 stress,sedikit sbyk mempengaruhi komitmen aku pd family dan juge takut membahayakan kandungan aku ni..aku ni dah la pernah mengalami 2x keguguran sebelum dpt mujahid dl..insyaAllah,harap2 adalah rezeki aku bila lepas bersalin nnt..

Raya Haji ni aku n Mujahid akan blk duk kat trg smp la aku bersalin..lama tu..dlm 6 bln..lgpon my husband yg suruh..katanya die kesiankan kami berdua,sbb kl die sorang je kije,die perlu byk OT..tambah2 lg,every month die kene outstation ke Penang..so,die kesiankan kami asik kene tinggal kat umah je..lgpon aku pon x larat nk handle Mujahid sorang2,maklumla Mujahid ni br nak lasak..Cuma kesian sikit kat my husband la..hari2 mkn kat kedai,kene cuci n iron baju sendiri..huhu..(xpe ye abg,6 bln je..:-))

okiesla..that's all for today..

Assalamualaikum

1 comment: